Leveranspolicy

Inledning

Room 101 Online AB med organisationsnummer 559440-9061 upprättar denna policy innehållande villkor gällande leverans av varor till kund.

Leveransbekräftelse

När en beställning behandlats och mottagits av DHL så skickas en leveransbekräftelse ut till den mailadress som angivits i samband med köpet. I leveransbekräftelsen bifogas en spårningslänk från DHL.

Leverans inom Sverige och Danmark

Varorna kan endast levereras inom Sverige och Danmark.

Leveranssätt och leveranstid

Room 101 erbjuder standardleverans på lagervaror.

Standardleverans

Vid standardleverans packas och skickas ordern inom 3-10 arbetsdagar från genomfört köp. *Gäller lagervaror, undantag kan förekomma. (då beskrivs orsaken i produktinformationen).

Varorna levereras av DHL, deras leveranstid kan variera. Standardleverans sker till närmaste ombud. *Leverans till postombud avser beställningar med en vikt under 20kg. (som innebär en maxvikt under 20kg, som ej är skrymmande, med skrymmande avses produkter som har en längd över 150cm eller en maxlängd + omkrets över 300cm.)

Försändelsen anländer till ditt närmsta postombud, t.ex. en närliggande livsmedelsbutik. För standardleverans tillkommer en avgift på 49 kr vid köp under 499kr. För leverans till Danmark så är fraktavgiften 249 kr. *Fraktavgiften läggs till på totalbeloppet på beställningen.

Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från alla ersättningskrav till kund gällande leveransförseningar.

Beställningsvaror

Leveranstid på en beställningsvara anges vid produktens informationsfält. Vid avvikelser hör vi av oss via e-post så snart vi fått kännedom om detta. Utlovad leveransdag kan alltid skilja sig med 1-3 dagar, detta har helt och hållit med fraktbolaget att göra och hur mycket de har att göra. 

Leveransförsening

Du har rätt att häva ditt köp utan extra kostnad vid eventuell försening av order, dvs om paketet är försenad mer än 10 dagar mot utlovad leveranstidspunkt. Om vi får kännedom om leveransförseningar av din order kontaktar vi dig omgående via e-post. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från alla ersättningskrav till kund gällande leveransförseningar.

Upphämtning av paket

En spårningslänk och en SMS-avi skickas ut med information om var du kan hämta ditt paket *Gäller ej varubrev. Paketet ska hämtas inom 14 dagar för att förhindra att det går i retur *Varubrev 7 dagar. Har du angivit fel uppgifter och en justering måste göras för att utlämning ska kunna ske, debiteras du 92sek *Ändrat förfogande. Har du angivit fel uppgifter och en förflyttning måste göras, debiteras du 180sek. *Ändra adress.

Större skrymmande paket/pall skickas till postens terminal, önskar du hemleverans istället för ombud/terminal, kontakta oss. *Tillkommer en kostnad på 250sek

OBS Om varan skadas eller kommer bort under transporten från oss till dig är det vi som är ansvariga. Vid en eventuell retur till oss är det du som kund som är ansvarig för godset.

Ej utlöst order

Ditt paket ligger normalt kvar hos ombudet/terminalen i 7-14 dagar efter att det ankommit, beroende på vilken speditör du valt. För mer information om vilken liggetid som gäller för ditt paket hänvisar vi dig till respektive speditör. Skulle du inte hämta ut ditt paket inom dessa dagar så kommer paketet att gå i retur till oss och vi kommer att debitera dig 395 kr för ej uthämtat paket.

När det gäller större ordrar (möbler) debiterar vi den faktiska kostnaden för frakt till dig & tillbaka till oss.

Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss så behöver du ta emot paketet för att sedan skicka tillbaka det till oss, annars kommer det att bli registrerat som ett "ej uthämtat paket" och du som kund kommer att debiteras motsvarande belopp.

Lagerfel

Vi gör allt för att vårt lagersaldo ska stämma till 100%. Vid eventuella fel i lager saldot/ kort bäst före datum så förbehåller vi oss rätten att ta bort denna vara och skicka resterande varor på ordern. Vid betalning med kort syns detta endast som en transaktion och på faktura finns ej produkten med.

Skada vid leverans

Om produkten är skadad vid leveranstillfället bör detta anmälas omgående till ROOM101 med bifogade bilder. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskador till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid.

Maila in bilder till: info@room101.se


Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet.
 Om skadan är synlig är det enklast om du anmäler detta direkt till chauffören vid mottagandet av försändelsen. Be att transportören gör en notering om skadan på din kopia av fraktsedeln. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt.
 En produkt som är felaktigt expedierad bör anmälas snarast möjligt till ROOM101.

Felaktiga priser

Vi har tusentals produkter på sajten och i vissa enstaka och ovanliga fall kan ett pris bli felaktigt. Om du köpt en produkt till ett uppenbart felaktigt pris kommer vi att kontakta sig och förbehåller oss i dessa fall rätten att justera priset, samt att debitera mellanskillnaden. Alternativt låta dig ångra köpet och få en återbetalning. Vi reserverar oss även för tryckfel och felaktigheter i vår marknadsföring, nyhetsbrev och övrig extern kommunikation.

Tillgänglighet

Vi stävar efter att ha så mycket som möjligt i vårt lager, men en viss andel av vårt sortiment är beställningsvaror. Så fort vi får din order gör vi en beställning hos vår leverantör. Om leveransen skulle bli försenad eller om produkten inte längre finns tillgänglig hos leverantören så kommer vi att kontakta dig via e-post. I de fall produkten inte längre är tillgänglig kommer vi att kreditera ditt köp.