Leverans
Normal leveranstid
1-5 arbetsdagar efter det att vi mottagit din beställning. Lägg din order innan klockan 15.00 vardagar och den skickas samma dag! *Gäller lagervaror, vardagar och undantag kan förekomma. (då beskrivs orsaken i produkt informationen).
Beställningsvaror
Leveranstid på en beställningsvara anges vid produktens informationsfält. Om det skulle uppstå några avvikelser hör vi av oss via e-post så snart vi fått kännedom om detta.
Fraktpris (inom Sverige)
Om din order är på 499 kr eller mer är frakten gratis* i hela Sverige! Annars tillkommer en fraktkostnad på 49 kr.
*Vissa varor tillkommer en enhetsfrakt per order på 389kr. Frakten på dessa varor framgår i produktbeskrivningen.
LEVERANSSÄTT
Leverans av beställda varor sker med DHL. Ibland förekommer även andra leveranssätt men detta meddelas i så fall före leverans. *Våra transport-partners DHL kör transporter ända fram till julafton. Men tänk på att det är många som handlar in i det sista under julen, och leveranstryck de sista dagarna är högt. För att slippa stressen man får av att vänta på en leverans som kanske blir försenad rekommenderar vi att du beställer med lite marginal.
Leverans av Posten
Leverans till postombud avser beställningar med en vikt under 20kg. (som innebär en maxvikt under 20kg, som ej är skrymmande, med skrymmande avses produkter som har en längd över 150cm eller en maxlängd + omkrets över 300cm.) Försändelsen anländer till ditt närmsta postombud, t.ex. en närliggande livsmedelsbutik. En spårningslänk och en SMS-avi skickas ut med information om var du kan hämta ditt paket, gäller ej varubrev. Paketet ska hämtas inom 14 dagar för att förhindra att det går i retur. (Varubrev 7 dagar) Har du angivit fel uppgifter och en justering måste göras för att utlämning kan ske, debiteras du 92sek. (ändrat förfogande). Har du angivit fel uppgifter och en förflyttning måste göras, debiteras du 180sek. (ändra adress) Större skrymmande paket/pall skickas till postens terminal, önskar du hemleverans istället för ombud/terminal, kontakta oss. (tillkommer en kostnad på 250sek)
Avhämtning
Du kan välja att själv hämta dina varor i ROOM101 butiken i Lund. Varorna är redo för avhämtning när du får mail av oss att varorna är redo. Se butikens öppettider. (Vardagar: 10.00-20.00, Lördagar & Söndagar: 10.00-18.00.)
Avhämtningsadress:
ROOM101
Nova Lund
Företagsvägen 10
227 61 Lund
Transportansvar
Om varan skadas eller kommer bort under transporten från oss till dig är det vi som är ansvariga. Vid en eventuell retur till oss är det du som kund som är ansvarig för godset.
Transportskador/Felexpediering
Om produkten är skadad vid leveranstillfället bör detta anmälas omgående till ROOM101 med bifogade bilder. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Maila in bilder till: info@room101.se . Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet. Om skadan är synlig är det enklast om du anmäler detta direkt till chauffören vid mottagandet av försändelsen. Be att transportören gör en notering om skadan på din kopia av fraktsedeln. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt. En produkt som är felaktigt expedierad bör anmälas snarast möjligt till ROOM101.
Ej utlöst order
Löser du inte ut ditt paket debiteras du 395sek för tillkomna omkostnader. (Gäller samtliga leveranser)
Leveransförsening
Du har rätt att häva ditt köp utan extra kostnad vid eventuell försening mot utlovad leveranstidpunkt. Om vi får kännedom om leveransförseningar av din order kontaktar vi dig omgående via e-post. *
Byten och returer
När du handlar på ROOM101.se har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du mottagit varan. Detta förutsatt att produkten är i väsentligt oförändrat skick, d v s oanvänd och ej skadad. Det är tillåtet att öppna förpackningen och kontrollera varan på sådant vis som ej skadar produkten eller dess förpackning.
Vid köp av en vara som är specialtillverkad, förhandsbeställd eller på annat sätt anpassad speciellt för dig så gäller inte ångerrätten. Detta kan till exempel vara en fåtölj i ett specifikt tyg och färg som tillverkas just för dig. Ångerrätten gäller heller inte fullt ut vid specialbeställda varor, dvs varor med leveranstid längre än två veckor som exempel tapeter. Förhandsbeställningar så som tält, kuddar, sittpuffar gäller ej heller någon ångerrätt eftersom din order tillverkas efter din lagda beställning.
När du utnyttjar din ångerrätt inom Sverige står du som kund för returfrakten.
Returen skickas till denna adress:
ROOM101
C/O Sara Ghannad
Företagsvägen 10
22761
Lund
Du kan även returnera i vår fysiska butik.
Undantag från ångerrätten; vänligen observera att ångerrätt ej gäller företag.
Så här gör du en retur
Var noga med att förpacka varan ordentligt, använd den ursprungliga produktförpackningen samt ett skyddande transportemballage, likvärdigt det som varan levererades i till dig. Det är du som är ansvarig för att returen återkommer i det skick som du mottog den i.
Maila till info@room101.se och informera om returen.
Tips! Har du klarna appen så rekommenderar vi dig att pausa din faktura. Tänk på att du står för risken om produkten skadas när den fraktas tillbaka till oss. Efter godkänd retur och om du valt faktura som betalningsalternativ kommer du få en korrigerad faktura via e-post. Har du redan betalat din faktura kommer Klarna att kontakta dig för en återbetalning inom några dagar. Om du har valt att betala med kort återbetalas pengarna till samma konto som debiterades vid köpet.
Så här gör du en reklamation
Vid frågor angående reklamation, maila bild och beskrivning till: info@room101.se. Bild måste bifogas tillsammans med ordernummer.
Kontakt vid reklamation:
Mail: info@room101.se
Reklamationsrätt
ROOM101 tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt vilket innebär att du har tre års reklamationsrätt efter det att du har mottagit varan. Detta förutsätter att alla skötselråd följs och att normal aktsamhet iakttagits. Vid ett reklamationsärende skall du kontakta vår butik som vidare hjälper dig med förfarandet. Du kommer då bli ombedd att tillhandahålla bildbevis via mail på felaktigheten och att den defekten varan/felet har tydligt framgår. Vid beviljad reklamation skickas en förbetald returfraktsedel ut till dig av oss. När vi mottagit den reklamerade varan undersöks felet på nytt och därefter skickas en ny vara till dig. Du betalar således inget för varje returfraktsedeln för den reklamerade varan eller frakten för den nya varan.
Hanteringstid
Från att din retur ankommit till vårt lager reserverar vi oss en hanteringstid på upp till 20 arbetsdagar för att inspektera produktens skick och registrera produkterna som returnerade.